понеділок, 7 листопада 2016 р.

Аналіз
виховної роботи за 2015 – 2016 н. р.
у Новоархангельському навчально виховному комплексі «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - гімназія»
         Сьогодні навчальний заклад - це передусім простір життя учня, де він здійснює перші кроки у творчості, готується до самостійної участі у соціальній діяльності, самоствердження. Педагоги прагнуть вибудувати виховний простір так, щоб він сприяв гармонізації особистості.
         У 2015-2016 н. р. педагогічний колектив працював над проблемою: «Виховання патріотизму на історико-героїчних традиціях рідного краю, як основа формування духовного розвитку особистості».
       З метою особистісного розвитку учнів, удосконалення їхньої здатності оволодівати новим досвідом на основі цілеспрямованого формування творчого мислення, визначення особистісного сенсу життя в умовах сучасного громадянського суспільства вирішувалися наступні завдання:
- сприяння зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю внутрішніх мотивів її самовдосконалення, розвитку здібностей на кожному з вікових етапів;
- партнерство педагога і учня в його самозміні, самовихованні, самоосвіті як основа особистісного зростання всіх учасників навчально-виховного процесу;
- формування самостійної компетентнісно - творчої особистості, здатної виважено діяти в різноманітних життєвих ситуаціях.
- утвердження учнів в ролі суб’єкта виховного процесу – активного, свідомого, небайдужого його учасника;
- розвиток і поглиблення потреб і мотивів життєтворчості, потреб у саморозвитку особистості та постійному самовдосконаленні;
- впровадження в практику діяльності школи нових форм і методів співпраці та взаємодії з батьками; стимулювання активізації громадськості в житті учнівського колективу
        Сьогодні більшість вчителів школи творчо реалізують свої педагогічні здібності, впроваджують нестандартні прийоми активізації діяльності учнів (Кожухар І.В., Гожа Л.П., Кулинич Є.В., Кошолап Т.О., Букур В.В., Березовська Р.І., Шевченко Л.Ю.)
        Формування інноваційного стилю діяльності відбувається через застосування групових та індивідуальних форм роботи, шляхом спільних творчих справ школярів, участі їх в органах учнівського самоврядування в класах, проведенні акцій, конкурсів, проектів, колективних творчих справ, тощо. Особливого значення набуває творчість класного керівника, яка полягає в оволодінні сучасними технологіями, знаннями, засобами і прийомами виховання.
          У навчальному закладі діє методичне об’єднання класних керівників. Голова МО класних керівник Авдієнко Н.М. Робота методичного об’єднання здійснювалась за планом. В цьому році на засіданнях були розглянуті наступні питання:
- Методи роботи з агресивними дітьми та підлітками..
- Виховання обдарованої дитини
- Педагогічні умови формування культури здорового способу життя учнівської молоді.
Протягом 2015 - 2016 н. р. у школі працювали гуртки:
«ДЮР» - (кер. Авдієнко Н.М.)
«Євроклуб» ( кер. Кошолап Т.О.)
«Вокального мистецтва» - (кер. Чернега В.В.)
«Драматичний » - ( кер. Букур В.В.)
«Волейбол» - ( кер.Рудь В.М.)
           До гурткової роботи були залучені учні, схильні до девіантної поведінки, учні пільгового контингенту.
          Велику увагу в школі приділяють родинному вихованню. Неодмінною умовою розвитку школи є співпраця педагогічного колективу з батьками дітей. Досвід роботи переконує нас в тому, що домогтися ефективних результатів у навчанні і вихованні дитини можна тільки на основі толерантності, тісної взаємодії педагогів і батьків та єдності їх поглядів на розвиток особистості. Адже саме батьки найкраще знають потреби, інтереси і можливості своєї дитини, тож можуть допомогти вчителям не тільки побачити перспективу розвитку дитини, але й реалізувати її. Педагогічний колектив прагне до створення комфортних умов у школі для кожної дитини.
         Дійсно сімейними стали для нас Свято 1 Вересня, Гордість школи Останній Дзвінок, Випускний вечір.
           Важливе місце у вихованні займає бібліотека, де діти знайомляться з новими книгами, відвідують виставки.
У 2015 - 2016 навчальному році у  Новоархангельському НВК "загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - гімназія був проведений моніторинг «Вивчення стану відвідування учнями навчальних занять»
 Задля вдосконалення контролю за охопленням навчанням учнів згідно  з  планом  роботи та згідно наказу від 30 вересня 2015 року «Про відвідування моніторингового дослідження стану відвідування учнів  школи у 2015-2016 роках» . Було проведено ряд заходів:
  • Класні керівники у класних журналах заповнюють щодня сторінку з обліку відвідування учнями уроків і до кінця робочого дня намагаються з’ясувати причину відсутності дитини на уроках через зв'язок з батьками. Крім того, у школі ведеться журнал контролю запізнення учнів на навчальні заняття.
  • З учнями, які систематично запізнюються на уроки або мають багато пропусків, класними керівниками, соціальним педагогом Березовською Р.І., практичним психологом Попільняк О.Ф. проводилися індивідуальні роз’яснювальні бесіди про неприпустимість безпричинних пропусків уроків.
Соціально – психологічною службою було проведено дослідження на виявлення пропусків навчальних занять без поважних причин серед учнів 5, 9,11 класів .  
        Особлива увага у навчальному закладі  приділяється правовому вихованню: виховні години, Рада профілактики правопорушень, батьківські збори, індивідуальні консультації, відвідування кризових сімей.
        Протягом 2015-2016 н. р. учні брали активну участь у класних та загальношкільних, районних, обласних заходах.
Команда КВН «Давайте без давайте» - переможці районного конкурсу КВН, переможці півфіналу обласного чемпіонату команд (увійшли до 5 кращих команд Кіровоградської області) Учасники: Чирка Таня, Линник Костя, Косенко Наталія, Жулай Юлія,  Цимбалюк Юлія, Білозор Олександр, Ямкова Наталія, . Вавілова Настя.
Егідбригада «Екодзвін» зайняла І місце у районному етапі. Учасники:  Вавілова Настя, Цимбалюк Юлія, Бойко Вікторія, Грозян Олександра, Тиха Людмила, Пасенко Мар`яна.
Команда  «Ерудит»  є переможцем  районного конкурсу інтелектуальної гри «Що? Де? Коли»? Учасники: Слободян Владислав,  Мороз Аліна,  Аненко Анастасія, Добровольська Галина,  Іванова Яна,  Шпак Катя.
Агітбригада «Рятівник» зайняла І місце  на  районному конкурсі дружини юних рятівників. Учасники: Тиха Людмила,  Вавілова Настя, Цимбалюк Юлія, Бойко Вікторія,  Жулай Юлія, Малкова Алла.
Вихованці вокального куртка Косенко Наталія та Суржко Юлія зайняли І місце на районному конкурсі (номінація - вокал).
І місце зайняв  класний колектив 7 – А класу, (класний керівник Рудь В.М.) у  районній  фотовиставці  юних аматорів «Стежками рідного краю».
Традиційно на годинах спілкування висвітлюється питання взаємовідносин у сім’ї.
З метою формування ціннісного ставлення до сім’ї , родини, людей  сплановано роботу з учнями школи до Дня ветеранів та Дня людей похилого  віку. На виховних годинах вивчаються традиції нашого народу, відзначаються свята народного календаря. 19 грудня в школі було проведено захід, присвячений святу Святого Миколая. 5 березня відбулося свято Масляної. До вшанування річниці трагедії на Чорнобильській АЕС учнями 8 - В класу, класний керівник Кошолап Т.О. був проведений мітинг-реквієм. Учні навчального закладу активно взяли участь в акції «Допоможи солдату», плідно працюють загони шкільного волонтерського руху «Юнікс».
Вчителі-наставники прагнуть виховувати духовну моральну особистість, небайдужу до проблем близьких чи скривджених життям людей. В рамках акцій «Від серця до серця» пройшли збори коштів для хворих дітей. Згідно виховного плану у навчальному закладі проходять благодійні ярмарки, кошти з яких спрямовані на допомогу бійцям АТО.
Виховання ціннісного ставлення до праці:
- організовано чергування по школі, створено пости чергування;
- налагоджено профорієнтаційну роботу з старшокласниками;
- кожен класний колектив має територію пришкільної  ділянки.
Основними завданнями профорієнтації завжди були:
- інформування учнів про світ професій і можливості працевлаштування,
- формування мотивації і психологічної готовності до зміни професії.
Підсумовуючи, слід зазначити, що всі вихованці школи протягом року були задіяні в навчальному процесі, мали доручення, були залучені до гурткової роботи.
Значну роль у розвитку творчого потенціалу дітей відіграє  мовний літній пришкільний табір «Smilе», який влітку працює на базі школи. Педагогічний колектив так спрямували послідовне використання ефективних педагогічних прийомів і методів у роботі з дітьми, що відпочиваючі із задоволенням відвідували цей заклад. Одночасно учні саморозвивалися як творчі особистості, бо щодня залучалися до колективних творчих справ. Вивчення англійської мови, конкурси, захист фантастичних проектів тощо заохочували школярів до життєтворчості, самореалізації.
Дивлячись на все вище сказане можна зазначити, що створена у школі система
громадянської освіти та виховання, в основі якої лежить широке впровадження 
інноваційних педагогічних технологій, забезпечує ефективність навчально-виховного процесу, створює умови для соціалізації особистості, розвитку її здібностей, розкриває перспективи участі молоді у політичних та громадських структурах.  

Немає коментарів:

Дописати коментар