вівторок, 4 жовтня 2016 р.

Планування (моделюваннянавчально-виховного процесу
Планування - це один з етапів управління процесом формування особистості та учнівськогоколективуЦе спільна діяльність класного керівникадітей і дорослих у визначенні цілей,змістута способів організації виховного процесу і життєдіяльності класного колективу,організаторів і учасників намічених справтермінів їх проведення.
Зміст плану повинен відповідати певним вимогама самезв'язок з життям;різносторонність виховної роботидоцільність вибраних форм організаціїконкретнісправи і раціональний розподіл їх за часомопора на вихованцівсім'югромадськість.
У практиці зустрічаються різні види педагогічного плануванняперспективнеоперативне,поточнеСтруктура плану будь-якого виду повинна включати такі розділи:
характеристика педагогічної ситуації (об'єм і глибина характеристики можуть бутирізними залежно від масштабу запланованого);
завдання навчаннявиховання і розвитку (окремо для запланованої форми або етапуроботи);
зміст і основні форми навчальної та виховної роботи (діяльність педагога і вихованцівможе плануватися за видами діяльностіза тематичними періодамиза рівнем діяльностіколективу тощо);
очікувані результати і показники ефективностікритерії оцінки запланованої роботи.
Форми планів також можуть бути різнимиплан-графікплан-сіткакалендарний,циклічнийконспект тощоПри будь-якому варіанті форма плану повинна відображати:конкретні види занятьдорученьколективні (загальнісправи вихованціввідповідальнихвиконавців й учасників запланованих справзалучених для допомогиконкретні справи;матеріально-технічне забезпечення педагогічного процесутерміни і форми (процес)контролюоблікуоцінка ефективності виконаної роботи.
Вибір форми плану повинен бути зрозумілим для всіх учасників (що робимоз кимколияк).
У колективному плануванні життєдіяльності класу беруть участь не тільки класнийкерівникі весь колектив учнів класуа також батьки й друзі класного колективу.
Щоб досягти бажаних результатів необхідно використовувати технологію залучення учнів,батьків та всіх зацікавлених до спільної діяльності щодо складання плану.
Колективне планування - це творча та організаторська справаколи кожен член колективубере участь у розкритті перспективу пошуку та виборі загальних справ на новий період,розробці конкретного плану таких справВоно включає в себезагальний збір-старт;конкурс на кращу пропозицію до плануна кращий проект справианкети пропозицій;розвідку справвиготовлення газет -"блискавокз пропозиціями до плану (для обговорення;аукціон ідейскарбничку (фонд, "банк", "поштову скриньку")) ідей та пропозиційжурнал-естафетудискусіюзахист проектів плану тощо.
Будь-яка технологія складається з послідовно виконуваних дійНа даному етапі плануваннявиховної роботи у класі можуть бути здійснені наступні дії:
1) Попереднє планування життєдіяльності класного колективу на новий період з учнівськимта батьківським активомпід час якого важливо розширити коло розробників плану,захопити активістів із числа учнів та батьків перспективами справщо відбудуться уновому роціі заручитися їхньою підтримкоюМожливий такий варіант обговорення згрупою активістів пропозицій у план роботи і порядок дій щодо залучення усіх учнів таїхніх батьків у процес планування:
аосмислення та виділення найбільш актуальних проблем життєдіяльності класу;
бвизначення цілей і завдань;
вобговорення загальних ідей (задумівмайбутньої життєдіяльності;
гвизначення основних справ наступного навчального року;
дпошук відповідей на питання про терміни та порядок дій учасників колективногопланування;
єпризначення відповідальних за проведення заходів з колективного планування.
2) Організація педагогічного супроводу колективного плануванняяка створює умови дляйого успішного здійсненняДля цього необхідно зробити наступне:
апопередньо домовитися з консультантами класу про часмісце та зміст консультації;
борганізувати своєчасне інформування і взаємодію організаторів та учасників планування;
вдопомогти ведучим у підготовці до збору-старту і проведенні захисту ідей тапропозицій у план роботи;
гпровести інструктаж керівників мікрогруп про хідтерміни та передбачені результатиколективного плануванняприйоми і засоби організації роботи мікрогруп (як діятищобдосягти найкращого результату);
днадати допомогу відповідальним за окремі напрями у роботі з планування.
3) Здійснення класним колективом перспективного планування життєдіяльності у класі,яке доцільно розділити на кілька періодів:
період - збір-старт колективного планування;
II період - консультації зі знавцями;
III період - розвідка справ;
IV період - захист ідей та пропозицій у річному плані;
період - складання плану життєдіяльності класу;
VI період - обговорення підсумків колективного планування.
4) Проектування спільно з батьками та друзями класу дій щодо педагогічного забезпеченняреалізації плану життєдіяльності класущо передбачає:
авизначення у батьківському активі класу кураторів основних напрямів спільноїдіяльності;
бпризначення з числа дорослих відповідальних за надання допомоги учням у підготовці тапроведенні окремих справ і заходів;
вмоделювання інформаційно-методичної підтримки організації виховного процесу тажиттєдіяльності у класі;
гпланування фінансового і матеріально-технічного забезпечення діяльності класноїгромади;
дпроектування дій з надання допомоги учнівському колективу у розширенні та укріпленнівнутрішніх і зовнішніх соціальних зв'язків і відносин.
Реалізація плану (організація діяльностіта оцінювання роботи
Досвід роботи кращих педагогів доводить ефективність такої організації спільноїдіяльності дорослих і дітейза якої члени колективу беруть участь у плануванні й аналізі,діяльність має характер колективної творчостіє корисною для всіх учасниківприноситьїм радість.


Управлінський цикл логічно завершується аналізомоцінюваннямобліком результатівЦістадії є кроком до початку наступного етапу плануваннятобто діагностуванням новоїситуації.

Немає коментарів:

Дописати коментар