Новій Україні потрібна нова школа,а новій школі - новий вчитель,який поєднує в собі високу духовність і педагогічну майстерність,що формується і вдосконалюється протягом практичної роботи в школі. Фахівці оволодівають «педагогічною технікою» і «технологією виховання»,посилаючись на відомі слова А.С.Макаренка, що майстерність вихователя не мистецтво,а спеціальність,якій треба навчатись. Наявності професійних знань,педагогічних навичок і вмінь,занадто мало,щоб вчитель міг дійсно заволодіти серцями своїх вихованців і повсякденно впливати на їхню діяльність і поведінку, на їхнє самовиховання. Щоб це відбулося йому потрібно бути яскравою особистістю. В цьому і полягає головна специфіка педагогічної праці.
Методичне об’єднання класних керівників ― одна з форм методичної роботи в школі, що дає можливість для підвищення рівня фахової майстерності педагогів.
Методичне об’єднання класних керівників Новоархангельського НВК «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - гімназія»виявляє творчий потенціал класного керівника, вихователя, задовольняє їхні потреби в актуалізації індивідуального підходу й оригінальних розробок, активізує позицію кожного вчителя, забезпечує колективне вивчення навчально-виховних завдань і творче співробітництво педагогів.
Планування методичної роботи здійснюється на діагностичній основі, мета якої — виявлення недоліків у практичній діяльності кожного педагога та в розкритті основних шляхів їх подолання й запобігання їм. Під час діагностики враховуються виступи вчителів на педагогічних радах і засіданнях методичного об’єднання класних керівників, батьківських зборах. Це допомагає виявити рівень теоретичних знань класних керівників, уміння застосовувати їх у різних ситуаціях, здатність обстоювати, аргументувати свою точку зору. Водночас учителі постійно працюють над підвищенням рівня психологічної готовності до педагогічної взаємодії з учнями.
Головні зусилля методоб’єднання у минулому навчальному році було зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам у впровадженні у виховну роботу школи по Основним орієнтирам виховання учнів 1 – 11 класів, яка передбачає реалізацію таких напрямів виховання:
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО СУСПІЛЬСТВА І ДЕРЖАВИ
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО МИСТЕЦТВА
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРАЦІ
- ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО СЕБЕ ,
а також підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально - психологічного клімату, які сприяють пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, оптимізації виховного процесу.
Під час роботи методоб’єднання основну увагу було спрямовано на виконання таких завдань:
- Підвищення практичної підготовки класних керівників до здійснення особистісно зорієнтованого підходу в системі виховної діяльності;
- вироблення єдиних вимог у планування виховної роботи;
- забезпечення системності в роботі,
- майстерності, розвиток творчості, нового педагогічного мислення;
- ознайомлення та впровадження передового педагогічного досвіду;
Головне завдання в роботі класного керівника ― створення умов для розвитку особистості учня. І досягається це організацією та проведенням виховної роботи з класним колективом та діяльністю в соціумі. Сюди входять :
а)гурткова робота та робота за інтересами;
б)вивчення умов життя учнів, відвідування вдома, визначення кола спілкування учня в школі та поза нею;
в) взаємини з батьками;
г) проведення виховних бесід, класних годин, екскурсій ,походів.
Слід відмітити позитивні креативні впровадження у виховної роботі з учнівським колективом наступних усіх класних керівників.
Однією з форм роботи методоб’єднання класних керівників є взаємовідвідування виховних годин з подальшим їх обговоренням.
У 2015 – 2016 навчальному році методичне об’єднання класних керівників працює над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах.
Головним завданням у роботі методоб’єднання класних керівників є:
- Удосконалення і підвищення ефективності виховної роботи в школі;
- Допомога класним керівникам в оволодінні новими педагогічними технологіями виховного процесу;
- Підвищенням творчого рівня педагогів з урахуванням їх індивідуальних запитів;
- Надання практичної допомоги класним керівникам в організації виховної роботи.
Виховний процес у школі передбачає тісний взаємозв’язок класних керівників з батьками у вихованні . Тому проблемним питанням в 2015 – 2016 навчальному році буде:
«Спільна робота вчителів та сім’ї по вихованню в учнів свідомої дисципліни, культури поведінки, духовності та милосердя»
№ п/п
|
ПІБ класного керівника
|
Клас
| |
1.
|
Гожа Людмила Петрівна
|
1 – А
| |
2.
|
Кулинич Євгенія Володимирівна
|
1 – Б
| |
3.
|
Реп’ях Валентина Миколаївна
|
2– А
| |
4.
|
Мартинюк Олена Вікторівна
|
2– Б
| |
5.
|
Хаба Ольга Олександрівна
|
3 - А
| |
6.
|
Кожухар Інна Вячеславівна
|
3 -Б
| |
7.
|
Колісніченко Тетяна Миколаївна
|
4 - А
| |
8.
|
Керлсон Галина Олександрівна
|
4 - Б
| |
9.
|
Орловська Раїса Семенівна
|
5 - А
| |
10.
|
Сатанівська Тетяна Олександрівна
|
5 - Б
| |
11.
|
Тітаренко Дмитро Олександрович
|
6 - А
| |
12.
|
Бондаренко Наталія Альбертівна
|
6 - Б
| |
13.
|
Шевченко Лариса Юріївна
|
6 - В
| |
14.
|
Рудь Віктор Миколайович
|
7 – А
| |
13.
|
Березовська Раїса Іванівна
|
7 – Б
| |
14.
|
Букур Вікторія Вікторівна
|
7 - В
| |
15.
|
Рудь Віктор Миколайович
|
8 – А
| |
16.
|
Шинковенко Світлана Володимирівна
|
8 - Б
| |
17.
|
Кошолап Тетяна Олександрівна
|
8 - В
| |
18.
|
Ушкаленко Алла Петрівна
|
9 - А
| |
19.
|
Різніченко Валентина Петрівна
|
9 - Б
| |
20.
|
Тимошенко Ганна Зінов`ївна
|
10
| |
21.
|
Осадча Любов Миколаївна
|
11 - А
| |
22.
|
Холоденко Олександр Петрович
|
11 – Б
| |
23.
|
Мойсеєнко Наталія Віталіївна
|
ВГПД
| |
24.
|
Тиха Світлана Іванівна
|
ВГПД
| |
25.
|
Линник Наталія Юріївна
|
ВГПД
| |
26.
|
Поліщук Ірина Петрівна
|
ВГПД
| |
27.
|
Мазура Ніна Сергіївна
|
ВГПД
|
З метою підвищення кваліфікації класних керівників, сприяння поширення і впровадження у практику кращого досвіду класних керівників здійснити такі заходи:
- Творчі звіти класних керівників, які атестуються.
― лютий 2016р., класні керівники, що атестуються
- Оформлення методичного кутка з виховної роботи
― жовтень – листопад 2015р.
Авдієнко Н.М.
- На засіданнях методичного об’єднання систематично ознайомлювати з новинками методичної літератури, періодичними виданнями.
― систематично, Шевченко Л.Ю.
- Кожному класному керівнику працювати над виробленням особистого творчого почерку, створювати свою систему роботи.
― систематично, класні керівники
- Вивчити та впроваджувати в практику роботу класних керівників:
Березовська Р.І.― «Робота класного керівника щодо виховання учнів на загальнолюдських цінностях»
Шевченко Л.Ю. ― «Виховання дисциплінованості, охайності, зібраності. Згуртування дитячого колективу»
- Відвідування виховних класних годин, позакласних заходів у досвідчених класних керівників.
Новопризначений класний керівник:
Сатанівська Тетяна Олександрівна
(наставник Орловська Р.С.)
Кулинич Євгенія Володимирівна
Колісніченко Т.М. (наставник)
№
|
Заплановані заходи
|
Термін
|
1.
|
Лекція : « Система планування виховної роботи»
Обмін досвідом: « Планування виховної роботи з класним колективом»
Практикум : « Складання плану виховної роботи на I семестр».
|
вересень
|
2.
|
Бесіда: « Вибір форм і методів роботи з учнівським колективом»
Практичні поради: « Аналіз і оцінювання результатів діяльності класу»
Практикум « Відвідування та обговорення годин спілкування у 5 класі»
|
жовтень
|
3
|
Практичні поради: « Вивчення особистості школярів»
Практикум : « Конструювання години спілкування»
Обмін досвідом : « Відвідування та обговорення годин спілкування у 8 класі»
|
листопад
|
4.
|
Практичні поради психолога: « Вивчення структури міжособистісних взаємин у класі»
Робота в шкільному методичному кабінеті: « Ознайомлення з науково – методичною літературою»
|
грудень
|
5.
|
Практикум: « Складання плану виховної роботи на II семестр»
Бесіда: « Організація та проведення на базі класу колективних творчих справ, класних годин».
|
січень
|
6.
|
Бесіда: « Організація учнівського самоврядування».
|
лютий
|
7.
|
Практичні поради психолога : « Методика вивчення сім`ї, умови виховання дітей».
Практичні поради: « Організація роботи з активом батьків»
|
березень
|
8.
|
Бесіда: « Планування й організація роботи з батьками».
Робота в шкільному методичному кабінеті: « ознайомлення з новинками педагогічної літератури»
Ділова гра : « Досвід колеги, творче використання його в практичній діяльності»
|
квітень
|
9
|
Творчі звіти « Мої перші педагогічні знахідки»
|
травень
|
З метою вивчення стану виховної роботи в класних колективах будуть здійсненні такі заходи:
- Організація взаємовідвідування класних керівників виховних годин.
― протягом року, класні керівники
- Організація виховного процесу з правового виховання в 5 – 11 класах.
― березень 2016 р.
- Методи і форми виховної роботи, які найбільш позитивно вплинули на флотування в учнів свідомої дисципліни і відповідального ставлення до навчання.
― квітень 2016 р.
І засідання
Тема: «Методичне забезпечення організованого початку 2015– 2016 н.р.»
№
|
ЗМІСТ
|
Відповідальні
|
1.
|
Про результати виховної роботи у 2015 – 2016 навчальному році.
|
Голова МО
|
2.
|
Визначення основних напрямків методичної роботи на 2015 – 2016 н.р.
|
Голова МО
Авдієнко Н.М. |
3.
|
Організація роботи щодо подання звітів класних колективів з соціального захисту дітей. Соціальний паспорт класу.
|
Голова МО
Березовська Р.І. |
4.
|
Схема аналізу виховної роботи класного керівника.
Планування виховної роботи з класом.
|
Голова МО
Букур В.В. |
5.
|
Про розвиток творчих та інтелектуальних здібностей учнів, залучення дітей до діяльності гуртків та секцій за інтересами
|
Голова МО
Авдієнко Н.М. |
ІІ засідання
Тема: «Організація системи профілактики правопорушень серед дітей та підлітків на основі гуманізації сучасної школи»
№
|
ЗМІСТ
|
Відповідальні
|
1.
|
Доповідь на тему: «Організація системи профілактики правопорушень серед дітей та підлітків на основі гуманізації сучасної школи»
|
Голова МО
Авдієнко Н.М.
|
2.
|
Особливості педагогічного керівництва в роботі з важковиховуваними учнями. Досвід роботи
|
Кошолап Т.О.
Врадій О.В.
Орловська Р.С.
|
3.
|
Роль Ради профілактики правопорушень у вирішенні проблеми важковиховуваних учнів
|
Голова МО
Авдієнко Н.М.
|
4.
|
Психолого – педагогічні методи і прийоми у діагностико – корекційній роботі класного керівника з дітьми з девіантною поведінкою.
Схема організації роботи класного керівника з класом з даного питання.
|
Практичний психолог
Попільняк О.Ф.
Соціальний педагог Березовська Р.І.
|
5.
|
Практичне заняття.
Відкрита виховна година у 9 – А класі
|
Ушкаленко А.П.
|
ІІІ засідання
Тема: «Формування творчої особистості засобами етнопедагогіки»
№
|
ЗМІСТ
|
Відповідальні
|
1.
|
Доповідь на тему: «Формування творчої особистості засобами етнопедагогіки»
|
Голова МО
Авдієнко Н.М.
|
2.
|
Народні обряди та свята витоки національних духовних цінностей. Форми використання їх у виховній роботі.
Обмін досвідом класних керівників
|
Осадча Л.М.
Букур В.В.
Шинковенко С.В.
|
3.
|
Аналіз використання народних традицій в організації загальношкільних заходів. Участь класних колективів в оглядах, конкурсах, виставках малюнків та декоративно – прикладного мистецтва, святах.
|
Класні
керівники
|
4.
|
Активізація науково – краєзнавчої роботи з учнями з метою поповнення новими матеріалами та експонатами музейного кутка. Екскурсії в музеї, відвідування виставок.
|
Тимошенко А.З.
|
5.
|
Практичне заняття.
Відкрита виховна година у 8 - В класі
|
Кошолап Т.О.
|
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
| ||
Провести анкетування учнів з метою виявлення їхніх індивідуальних особливостей , рівня їхньої вихованості та загального розвитку. Зробити діагностику особистості школяра.
|
класні керівники 1-11 класів
|
ІV засідання
Тема: «Формування в учнів культури поведінки та спілкування, навчання їх способів розв`язання конфліктів»
№
|
ЗМІСТ
|
Відповідальні
|
1.
|
Доповідь на тему: «Формування в учнів культури поведінки та спілкування, навчання їх способів розв`язання конфліктів»
|
Голова МО
Авдієнко Н.М.
|
2.
|
Система роботи класного керівника по формуванню в учнів культури поведінки та спілкування. Обмін досвідом класних керівників
|
Колісніченко Т.М.
Хаба О.О.
Різніченко В.П.
|
3.
|
Про результати контролю за якістю проведення виховних годин.
|
Голова МО
Авдієнко Н.М.
|
4.
|
Аналіз роботи МО класних керівників за 2015 – 2016 н.р.
|
Голова МО
Авдієнко Н.М.
|
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
| ||
Пропозиції класних керівників щодо планування виховної роботи на 2016 – 2017 н.р
|
класні керівники 1-11 класів
|
Немає коментарів:
Дописати коментар